دنیایی از مطالب مفید

دنیایی از مطالب مفید

دنیایی از مطالب مفید

دنیایی از مطالب مفید

گیاه قاشقی ، یا پپرومیا

قاشقی ، یا پپرومیا (نام علمی Peperomia magnoliiaefolia)، گیاهی علفی و همیشه سبز با رشد کند است. منشأ این گیاهان، آمریکای جنوبی (برزیل) و آفریقای جنوبی و آفریقای مرکزی و به طور کلی مناطق گرمسیری است.


  ویژگی ها

    نور غیر مستقیم

    نیاز کم به آب

    شرایط دمایی متوسط و گرم

    برگ هایی با خاصیت ذخیره سازی آب

    نیاز به رطوبت کم


انواع گونه های رایج:

- قاشقی سبز

- قاشقی ابلق

- قاشقی هندوانه ای


✔️نور

قاشقی گیاهی است که با شرایط نوری مختلط خودش را تطبیق میدهد اگر میخواهید شرایط ایده آل این گیاه را فراهم کنید گیاه را در مکانی با نور زیاد اما غیر مستقیم قرار دهید. نور خیلی زیاد باعث سوخته شدن و رنگ پریدگی برگ ها میشود. در حالیکه رسیدن نور کم به گیاه باعث خراب شدن برگ ها و رشد نامنظم گیاه میشود.

نکته قابل توجه، رشد این گیاه در محیط هایی که از نور خورشید بی بهره هستند در  زیر نور های فلورسنت (مانند مهتابی) امکان پذیر است.


✔️رطوبت

رطوبت این گیاه کاملا بستگی به گونه قاشقی شما دارد. بعضی از گونه های این گیاه  برای حفظ شادابی نیاز به رطوبت دارند اما برای اکثر گونه ها همان رطوبت معمول محیط کافی است.


✔️آب

در آبدهی این گیاه احتیاط به خرج دهید زیرا ممکن است در آبیاری زیاده روی کنید و این کار باعث پوسیدگی گیاه شود. باید آب دهی را به میزان کافی انجام دهید و برای آبیاری مجدد منتظر بمانید تا خاک خشک شود. هرگز خاک را بصورت مداوم مرطوب نگه ندارید.


✔️دما

قاشقی به شدت از سرما متنفر است و شاداب نگه داشتن این گیاه در فصل زمستان یک چالش است. شرایط ایده آل این گیاه محیطی با حداقل دمای 15 درجه سانتی گراد است و برای رشد گیاه در فصول رشد قرار دادن گیاه در شرایط دمایی 21 درجه سانتی گراد و یا بیشتر مناسب است.


✔️کود

گیاهانی که در گلدان های کوچک هستند آنچنان نیاز به کود دهی ندارند اما برای قاشقی هایی که در گلدان های بزرگتر هستند میتوان از یک کود معمول گیاهان آپارتمانی در 2 نوبت در سال طی فصول بهار و تابستان استفاده نمود.


✔️خاک

خاک گلدان باید سبک و دارای زهکشی خوبی باشد تا آب را در خود نگه ندارد.


✔️تعویض گلدان

ریشه های این گیاه رشد کندی دارند و مدت زمان بیشتری طول میکشد که شما نیاز به تعویض گلدان به یک سایز بالاتر داشته باشید. لطفا  در زمان تعویض گلدان توجه داشته باشید ریشه های این گیاه بسیار شکننده و حساس میباشند.


✔️تکثیر

تکثیر این گیاه در صورتی که گیاه دارایی ساقه های بلند باشید بصورت بریدن ساقه میباشد. در صورتی که ساقه ی گیاه بلند نیست عمل تکثیر از طریق برگ های انجام میپذیرد.


در آینده ویدیوی آموزشی تکثیر این گیاه را برای شما قرار خواهیم داد.


✔️حیوانات خانگی

این گیاه سمی نیست و هیچ مشکلی برای حیوانات خانگی بوجود نمی آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.