دنیایی از مطالب مفید

دنیایی از مطالب مفید

دنیایی از مطالب مفید

دنیایی از مطالب مفید

شیر الاغ

بهترین شیر مصنوعی برای بچه انسان، شیر الاغ است

در این مقاله به برخی واقعیت های علمی درباره شیر اشاره‌شده است که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم:

شیر مایعی است که تقریباً اغلب پستانداران از جنس ماده آن را تولید می‌کنند،هرچند ترکیبات آن باهم تفاوت دارد.

همیشه گفته‌شده است که بهترین شیر برای نوزادان شیر انسان(شیر مادر) است.
وقتی مادر نباشد یا بمیرد دو نوع شیر به بچه داده می‌شود یا طبیعی(از طریق دایه) که در فرهنگ‌های مختلف، آداب‌ورسوم خود را دارد و یا مصنوعی که همان استفاده از شیر سایر پستانداران است.

در اینجا میزان چربی، پروتئین و شکر در شیرهای مختلف با یکدیگر فرق دارند.
گفته می‌شود شیر انسان 4.5 درصد چربی دارد که به‌احتمال‌زیاد همین میزان چربی برای بدن نوزاد باید کافی باشد.
شیر شتر 2.5 درصد چربی داشته و برای دایتی‌ها مناسب است اما برای نوزاد ایدئال نیست. انتخاب بهتر برای بچه شاید شیر نهنگ باشد که 34.8 درصد چربی دارد که بچه انسان را تبدیل به بچه نهنگ می‌کند!
اما نکته مهم اینکه شیر گاو است که یخچال‌های ما را پرکرده است و جالب اینکه افراد کمی هستند که معتقد باشند شیر گاو به درد انسان بخورد. چراکه این شیر برای سیستم گوارش گاو تعریف‌شده که مثل سیستم گوارش ما انسان‌ها نیست و سیستم گاو می‌تواند ترکیبات پیچیده مانند لاکتوز را هضم کند.

اما به نظر می‌رسد شیر خر بهترین گزینه برای انسان باشد اما الاغ مانند گاو در دسترس نبوده و مشارکت تولیدی کمی دارد. شیر بز طرفداران زیادی دارد و از همه معروف‌تر ماهاتما گاندی بود. گوسفند نیز شیر زیادی تولید نکرده و فقط در تولید پنیر از آن بهره می‌برند و برای نوشیدن نیز مناسب به نظر نمی‌رسد.
اما از آن‌سو گاوها در دسترس تر بوده و تولید خوبی هم دارند. در میان پستانداران گاو شیر بیشتری می‌دهد و گاو هولشتاین استاندارد بین‌المللی شده است، هرچند در مقایسه با سایر شیرها کیفیت پایین‌تری دارد.
در قرن 18 و 19 شیر مصنوعی (شیر گاو) شیک‌تر شد و اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها شیر طبیعی(چه مادر و چه دایه) را رها کرده و تغذیه مصنوعی را جایگزینی برای کودکان کردند. همین عامل مرگ‌ومیر کودکان شد و در سال‌های 1840 میلادی نیمی از بچه‌ها در منهتن نیویورک مردند.

محققان انواع بیماری‌ها را درشیر گاو پیدا کردند و سپس لوئی پاستور دانشمند فرانسوی راه‌حلی برای این مشکل پیدا کرد: داغ کردن شیر!
در سال 1908 قانون پاستوریزه‌کردن شیر در شیکاگو اعمال شد اما با طعم و مزه آن مشکل داشتند.

امروزه شیر گاوی که از علف طبیعی تغذیه کرده باشد و به‌اصطلاح شیر ارگانیک مد شده است.
داستان شیر و شیر خوردن 10 هزار سال است با انسان همراه بوده و خواهد بود.

شرکت هوآوی را می‌توان پرچم‌دار توسعه 5G در دنیای تکنولوژی امروز دانست

شرکت هوآوی را می‌توان پرچم‌دار توسعه 5G در دنیای تکنولوژی امروز دانست. فناوری ارتباطی 5G با پهنای باند بسیار بالا، دنیای تکنولوژی را تحت تأثیر قرار داده و درهای جدیدی را به سوی فناوری‌ آینده باز کرده است.

کمپانی Huawei با شکستن رکورد سرعت 5G، توانایی خود را در این زمینه به رخ کشید و وجه دیگری از قابلیت‌های 5G را به نمایش گذاشت. هوآوی صاحب بزرگ‌ترین مجموعه‌های زیرساخت شبکه 5G در جهان است که همواره برای توسعه آن با دانشگاهها و ارائه‌دهنده‌های سرویس در سراسر جهان مشغول همکاری است. همچنین مدرن‌ترین گوشی‌ها و مودم‌های موبایلی شبکه 5G متعلق به این شرکت است.
 
آزمایش جدید هوآوی که به ثبت یک رکورد تازه منجر شده است، در شهر زوریخ، واقع در کشور سوئیس انجام شده و در این آزمون، هوآوی موفق به ثبت سرعت دانلود 3.67 گیگابیت در ثانیه شده است. این رکورد به عنوان رتبه‌ای جدید در سرعت دانلود شبکه 5G به ثبت رسیده است.

به عنوان مثال، شبکه 4G LTE شرکت Verizon در جنوب فلوریدا به طور میانگین سرعت دانلود این شبکه به 63 مگابیت در ثانیه رسیده و در بالاترین حالت شاهد سرعت 80 مگابیت در ثانیه ثبت شده است. رکورد جدید هوآوی نزدیک به 58 برابر بیشتر از سرعت شبکه 4G LTE شرکت Verizon است. هوآوی در این رکورد از شبکه Sub-6GHz 5G متعلق به اپراتور سوئیسی Sunrise استفاده کرده است.

اپراتور سوئیسی Sunrise نخستین اپراتور در اروپاست که شبکه 5G را راه اندازی کرده است. Sunrise با همکاری نزدیک و مستقیم با هوآوی، همچنان در حال توسعه شبکه 5G خود است که هم اینک در بیش از 262 شهر و روستا در کشور سوئیس ارائه می‌شود.
 

برای ثبت این رکورد از باند فرکانسی 100 مگاهرتز، بر روی باند C و فناوری MU-MIMO استفاده شده است. جالب است بدانیم که باند C می‌تواند بین 4 تا  8 گیگاهرتز پهنای باند ارائه دهد. تا پیش از این، رکورد سرعت دانلود 5G در اختیار اپراتور AT&T بود که به حداکثر 2 گیگابیت در ثانیه می‌رسد ولی هوآوی موفق شد این مقدار را تا حد بسیار زیادی (3.67 گیگابیت در ثانیه) ارتقا دهد.

چه چیزی باعث می شود زودتر لاغر شویم؟

فیبرها قوی ترین لاغر کننده دنیا هستند

قدرت لاغرکنندگی فیبر ها بر کسی پوشیده نیست. ما در این مقاله اسرار لاغری آن‌ها را برملا می‌کنیم و اطلاعاتی به شما می‌دهیم که زودتر به هدفتان برسید. با ما همراه باشید.

فیبرها : کدام، چرا و چگونه؟

باید بدانید که فقط فیبرهای طبیعی که در میوه‌ها، سبزیجات و غلات کاملی مثل نان، پاستاها، برنج و غیره وجود دارند به طور واقعی به حفظ وزن ایده آل شما کمک می‌کنند. در واقع برخی از مواد غذایی دیگر مثل شیر یا محصولات لبنی دیگر که با فیبرها غنی می‌شوند تأثیر اندکی روی لاغری می‌گذارند. در مورد قرص‌های سبوس (سبوس برنج، سبوس گندم) باید بگوییم که تأثیر اصلی آن‌ها در راحت کردن دفع است و یبوست را از بین می‌برند. در واقع تأثیر لاغری آن‌ها قابل مقایسه با فیبرهای طبیعی نیست.

آیا لازم است که برای لاغری در هر وعده‌ی غذایی از فیبرها استفاده شود؟

برای این که تأثیر لاغری فیبرها بیشتر شود بهتر است که در هر وعده‌ی غذایی فیبر لازم را مصرف کنید. زمانی که شما تغذیه‌ی متنوعی داشته باشید مطمئن باشید که فیبرهای مختلفی را نیز جذب می‌کنید که خواص تکمیلی دارند.

لاغری با فیبر

برای لاغر شدن چگونه مصرف کنیم؟

برای صبحانه نان کامل و یک واحد میوه میل کنید. سعی کنید برای صبحانه یک واحد میوه را حتماً مصرف کنید.
برای ناهار و شام حتماً برای پیش غذا و یا به عنوان غذای اصلی سالاد سبزیجات میل کنید. از مصرف نخود و لوبیا سفید نیز غافل نشوید. می‌توانید برای این وعده‌ها پاستاها و یا برنج کامل نیز میل کنید.
دسرهایتان را پر میوه میل کنید. به جای کیک‌های شکلاتی، تارت سیب بخورید. سبزیجات و میوه‌ها را در هر وعده‌ی غذایی‌تان بگنجانید.

برای لاغر شدن میزان ایده‌آل فیبرها چقدر باید باشد؟

سبزیجات : برای صبحانه و همین طور شام حداقل 200 گرم سبزیجات مصرف کنید. سبزیجات پخته، خام، تازه، خشک، کنسروی و غیره.
میوه : روزانه یک تا چهار واحد بر حسب میزان گرسنگی و میلتان میوه مصرف کنید.
اگر مواد غذایی نشاسته‌ای مثل نان، پاستاها و برنج مصرف می‌کنید حواستان باشد که از نوع کامل آن‌ها استفاده کنید. سبزیجات خشکی مثل لوبیا قرمز و لوبیا سفید را فراموش نکنید. اگر با مصرف این قبیل مواد غذایی دچار نفخ و مشکلات گوارشی می‌شوید تنها راه چاره این است که آن‌ها را به تدریج وارد برنامه‌ی غذایی خود کرده و کم کم میزان مصرفتان را بالا ببرید.

فیبرها باعث دفع راحت‌تر می‌شوند

فیبرهایی که در مواد غذایی گیاهی وجود دارد، به وسیله‌ی روده‌ها جذب نمی‌شود. از این گذشته این فیبرها حاوی هیچ نوع کالری نبوده و دفع را راحت‌تر می‌کنند. این فیبرها در سبزیجات سبز رنگ و حبوباتی مثل لوبیا قرمز، لوبیا سفید و غیره، میوه‌ها و همچنین غلات کامل به طور چشمگیری وجود دارند.

فیبر قوی ترین لاغر کننده

چرا فیبرها جلوی اشتها را می‌گیرند؟

  • مکانیسم‌های مختلف نشان می‌دهد که داشتن تغذیه‌ای سرشار از فیبرها دریافت کالری‌ها را محدودتر می‌کند. توجه داشته باشید که سبزیجات یا میوه‌ها که از منابع مهم فیبرها محسوب می‌شوند جز کم کالری‌ترین مواد غذایی موجود محسوب می‌شوند.
  • فیبرها به جویدن بیشتری نیاز دارند و برای همین باعث می‌شوند که ما آرام‌تر غذا بخوریم و بنابراین کم‌تر می‌خوریم.
  • فیبرهای موجود در مواد غذایی سرعت خالی شدن معده را به تأخیر می‌اندازند. برای همین معده مدت زمان بیشتری بعد از صرف غذا پر می‌ماند و همین عامل باعث می‌شود که دیرتر احساس گرسنگی بکنیم. به خاطر همین دلایلی که ذکر شد فیبرها جلوی اشتها و پرخوری را می‌گیرند.

چرا فیبرها جلوی انباشته شدن چربی‌ها را می‌گیرند؟

زمانی که فیبر بیشتری مصرف می‌کنیم کالری‌ها کم‌تر مجال انباشتگی می‌یابند. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که:

  • فیبرها ترشح هورمون انسولین که باعث انباشتگی کالری‌ها می‌شود را کاهش می‌دهند.
  • فیبرها از طریق مدفوع بخشی از چربی‌های موجود در غذاها را دفع می‌کنند. توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از انباشتگی کالری‌ها و تجمع چربی‌ها فیبرها را دریابید.

وزنتان هر چقدر که می‌خواهد باشد، فیبرها لاغرتان می‌کند

حتماً شما هم افرادی را دیده‌اید که رژیم‌ های سخت می‌گیرند و خودشان را هلاک می‌کنند و لاغر می‌شوند اما بعد از مدتی به وزن اولیه‌ی خود و گاهی بیشتر از آن بر می‌گردند؟ این موارد در مورد لاغری با فیبرها اتفاق نمی‌افتند. در واقع مواد غذایی سرشار از فیبر مثل میوه و سبزیجات نه تنها شما را لاغر می‌کنند بلکه باعث می‌شوند که شما لاغر بمانید.
یک پژوهش آمریکایی بعد از انجام بررسی‌هایی روی 7000 داوطلب نشان داده است افرادی که به میزان زیادی میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند دو برابر کمتر از بقیه در معرض چاقی مفرط قرار می‌گیرند.
خانم‌ها و آقایان لطف کنید روی میز منزل یا محل کارتان همیشه یک ظرف میوه داشته باشید. سبزیجات را دریابید. سالاد خور شوید و به روی سلامتی و خوش اندامی لبخند بزنید.

چگونه سیکس‌ پک‌ دار شویم؟

طبق تجربیات کسب شده از کاربران مختلف، به این نتیجه رسیدیم که یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی وجود دارد که سطح زیادی از چربی بدن شما را از بین برده و سیکی پک را به اندام شما هدیه می‌کند. در ادامه این مقاله با روش‌های گام به گام برای کاهش وزن و داشتن سیکس پک در ۵ ماه آشنا خواهید شد.


گام اول برای سیکس پک دار شدن در 5 ماه : رژیم غذایی

برای رسیدن به هدف خود، ابتدا باید وعده‌های غذایی خود را به ۶ وعده در روز تقسیم کنید. بخش عمده وعده‌های غذایی شما باید شامل پروتئین و سبزیجاتی مثل کلم، کلم بروکلی، مارچوبه، برنج، ماهی، گوشت‌های بدون چربی مثل مرغ و بوقلمون باشد.

برای مثال می‌توانید روزانه ۲۰۰۰ کالری مصرف کنید. مثلا می‌تواند شامل ۲۸۳ گرم پروتئین، ۱۲۰ گرم کربوهیدرات و ۱۲ گرم شکر باشد. با این رژیم غذایی، احساس گرسنگی نخواهید کرد. همچنین می‌توانید به صورت میانگین، در هر وعده غذایی حدود ۲۰۰ کالری مصرف کنید.

برنج بدون گلوتن، شیر بادام غلیظ، نصف سیب می‌تواند به عنوان صبحانه مورد استفاده قرار بگیرد. برای نهار نیز سه قاشق جوجه کباب، مقداری اسفناج، و نصف یک آووکادو میل کنید.

اما در این بین ممکن است بعضی از خوراکی‌های مورد علاقه‌تان که از قضا چاق کننده هستند را هوس کنید! این برنامه غذایی، راهکاری برای این مشکل نیز دارد. راهکار آن نیز، در نظر گرفتن یک روزدر هفته به عنوان روز خیانت به رژیم است!

گام دوم برای سیکس پک دار شدن در 5 ماه : ورزش

اگر چه اکثر افراد روزانه تحرک دارند، اما برای رسیدن به شکم سیکس پک خود، لازم است که میزان ورزش کردن و تحرک خود را افزایش دهید. به این منظور باید ۵ روز در هفته، روزانه حداقل ۱ ساعت تمرینات مکانیکی و سپس هوازی (کاردیو) انجام دهید. پس از گذشت هر ماه، میزان و شدت تمرینات خود را بیشتر کنید. ممکن است در روز‌های اول با بدن درد مواجه شوید؛ این موضوع کاملا طبیعی است.

گام سوم برای سیکس پک دار شدن در 5 ماه : نتیجه گرفتن

وقتی نوبت به به ارمغان آوردن یک بدن مناسب می‌رسد، ورزش کردن کافی نیست. چهار هفته آخر، زمان آن است که دیگر به بدن خود فرم داده و هدف اصلی خود را برروی آن پیاده کنید. طبق محاسبات انجام شده، آقایان تا این روز تقریبا روزانه ۱۷۰۰ کالری از دست داده و خانم‌ها حدود ۱۳۰۰ کالری از دست خواهند داد. اطمینان داشته باشید که با این روش کاهش وزن، وزن شما ثابت خواهد ماند و لاغری پایداری را تجربه خواهید کرد. همچنین سبک زندگی شما به مراتب سالم‌تر خواهد شد.

تعیین اهداف، اهمیت بسیار زیادی دارد

اگر هدف شما، لاغری و تناسب اندام و داشتن سیکس پک به روش اصولی و ماندگار است، این توصیه‌ها را مد نظر داشته باشید:

روراست باشید

در مورد هدف خود با اطرافیان‌تان صحبت کنید و از صحبت با آن‌ها انرژی بگیرید؛ همچنین در اینصورت احتمال رها کردن رژیم شما کمتر خواهد شد. برای رسیدن به اهداف تان نه با خود و نه با هیچ کس دیگر رودربایستی نکنید؛ غذا‌های ناسالم را هر طور که شده کنار بگذارید؛ اصلا به این فکر نکنید که ممکن است دوست شما از این کار خوشش بیاید یا نه! مهم هدف شماست. تنها کاری که شما دارید انجام می‌دهید، سالم کردن سبک زندگی و در نهایت، داشتن اندامی ایده آل است.

اجتماعی عمل کنید

توصیه‌ای که به همه افرادی که بهدنبال تناسب اندام و داشتن سیکس پک هستند می‌کنیم، این است که این کار را با دوستان خود نیز انجام دهید. سعی کنید آن‌ها را نیز به خوردن غذا‌های سالم تشویق کنید. مثلا اگر یک مهمانی در پیش دارید، تمام غذا‌های آن را از انواع غذا‌های سالم انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید انواع سالاد‌های رژیمی را تهیه کنید یا سینه مرغ گریل شده به میز غذای خود اضافه کنید. آن‌ها را به چالش کاهش وزن دعوت کنید و با هم به رقابت بپردازید.

آگاه باشید

کمی جستجو کنید تا لیستی از غذا‌های مورد علاقه خود که باعث افزایش وزن نمی‌شوند را تهیه کنید. اطلاع کافی از حالت بدن خود داشته باشید؛ بدانید که چه ساعاتی از روز بیشتر احساس گرسنگی می‌کنید و قبل از رسیدن به این زمان، معده خود را با آب، سالاد، و هر غذای سالم و کم کالری پر کنید. بدانید که کدام تمرینات ورزشی بیشترین تاثیر را روی اندام شما دارند. برای ورزش اصولی، باید زیر نظر یک مربی باشید.

با خودتان خوب و مهربان باشید

پس از اینکه هدف خود را مشخص کردید، برای خود پاداشی نیز در نظر بگیرید. برای مثال تعیین کنید که اگر تا ماه آینده به اندازه دلخواه تان لاغر شدید، یک شب به رستوران مورد علاقه خود رفته و دلی از عزا در آورید! یا مثلا اگر تا ۲۰ آبان، جند کیلو لاغر شدید، شلواری که خیلی چشم شما را گرفته بود را برای خودتان بخرید. این کار در ناخودآگاه شما تاثیر خواهد گذاشت. همه ما به انگیزه نیاز داریم.

نتیجه گیری

کاهش وزن و رسیدن به اندام مورد علاقه خود و البته داشتن سیکس پک، کار نسبتا سختی به نظر می‌رسد. اما اگر پشتکار کافی را داشته و واقعا تمام اصول را رعایت کنید، ۵ ماه زمان مطلوبی برای این کار خواهد بود. هدف خود را تعیین کنید و به سوی آن گام بردارید. رژیم غذایی خود را رعایت کرده و ورزش را حداقل ۵ روز در هفته انجام دهید. پروتئین‌های بدون چربی را در برنامه غذایی خود گنجانده و تمرینات قدرتی انجام دهید. مد نظر داشته باشید که هیچ چیز نشدنی نیست.

طرز تهیه خوراک لوبیا

خوراک لوبیا قرمز یکی از آن خوراکی‌های ساده، اما بسیار خوشمزه و کامل است. این غذا بسیار پرفیبر و سیر کننده است و لوبیا قرمز و سوسیس که در حرارتی ملایم پخته می‌شوند یک خوراک غلیظ را به شما می‌دهند. ادویه‌های خوش طعم هم به خوشمزگی و دلپذیری این غذا کمک می‌کنند.

شما حتی قبل از خوردن این غذا حتما متوجه خوشمزه بودن آن خواهید شد، چون مواد تشکیل دهنده آن بسیار عالی هستند. لوبیا قرمز، ادویه‌های خوشبو، سوسیس، سبزیجات معطر و کلا همه مواد تشکیل دهنده دست به دست هم داده‌اند تا هم غذایی خوشمزه برای شما درست کنند و هم شما را سیر کنند در عین حال که خواص بسیاری هم برای شما فراهم می‌آورند.

آماده کردن آن آسان است، سخت‌ترین بخش فقط منتظر ماندن برای تمام شدن زمان پختن لوبیا‌ها و نرم شدن همه آنهاست یعنی همان زمانی که همه طعم‌های ادویه با هم پیوند برقرار می‌کنند. این دستورالعمل برای روز‌های خنک پاییزی خوب است وقتی که خانه کمی سرد است و شما در آشپزخانه دنج‌تان با بار گذاشتن خوراک لوبیا گرمای زندگی را بیشتر می‌کنید. این غذای آسان شما را به یک روز خوب، خوشمزه و رضایت بخش دعوت می‌کند.

مواد تشکیل دهنده خوراک لوبیا قرمز و برنج

طرز تهیه

۱. ابتدا با خیساندن لوبیا شروع می‌کنیم. لوبیا‌ها را داخل یک کاسه بزرگ، حداقل یک شب تا صبح می‌خیسانیم. داخل کاسه باید آنقدری آب بریزید که تا ۵ سانت روی لوبیا‌ها را بپوشاند. بگذارید ۸ ساعت یا یک شب تا صبح خیس بخورد سپس آب آن را دور بریزید.

۲. روغن را داخل قابلمه و روی حرارت متوسط به بالا گرم کنید. سوسیس را افزوده و گرم کنید. گاهی هم بهم بزنید تا کمی قهوه‌ای شود یعنی حدود ۵ دقیقه. پس از سرخ شدن آن‌ها را داخل بشقابی با حوله کاغذی بگذارید تا روغن اضافی آن‌ها برود، اما روغن داخل قابلمه را بگذارید بماند.

 

۳. پیاز، کرفس و فلفل دلمه قرمز را ۳ دقیقه تفت دهید.

 

۴. سیر، پودر چیلی، زیره و پاپریکا را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر تفت دهید.

 

۵. آب مرغ، ۱ و ۱/۲ پیمانه آب، لوبیا‌های شسته، مرزنجوش، آویشن، فلفل کاین و سوسیس سرخ شده را داخل قابلمه بریزید. با نمک مزه دار کنید.

 

۶. مخلوط را روی حرارت متوسط به بالای گاز به یک جوش سبک برسانید. حرارت را کاهش دهید، درب قابلمه را بگذارید و تا زمانی که لوبیا‌ها نرم و پخته شوند بگذارید آرام بپزد، گاهی هم آن را بهم بزنید. پختن آن یک ساعت و نیم تا دو ساعت طول می‌کشد.

 

۷. در انتها جعفری و پیازجه را بریزید. مخلوط را گرم با برنج آماده شده سرو کنید.

 

ترفند‌های پختن خوراک لوبیا قرمز و سوسیس

  • از لوبیای کنسروی استفاده نکنید. به این روش زیاد از حد پخته می‌شوند.
  • اگر از سوسیس تند استفاده می‌کنید باید فلفل قرمز تند را حذف کنید (البته من خوراک تند را ترجیح می‌دهم). غذایی که درست می‌کنید برای همه است و شاید در بین افراد خانواده و یا میهمان کسانی باشند که غذای تند را دوست نداشته باشند. شما می‌توانید غذا را درست کنید و برای خودتان جداگانه فلفل تند استفاده کنید.
  • لوبیا‌ها را نباید با حرارت بالا بپزید، چون آب غذا خشک می‌شود و لوبیا‌ها نپخته باقی می‌مانند. بهتر است بگذارید به آرامی بپزد.
  • سوسیس را با قطری بیش از نیم سانت برش بزنید و بگذارید سرخ شده و تیره شود تا طعم واقعی خودش را نشان دهد. سوسیس را زیاد بهم نزنید، چون خوب سرخ نشده و خرد می‌شود. برای اینکه خوب سرخ شوند حتی می‌توانید آن‌ها را در دو نوبت در قابلمه بریزید تا فضای کافی برای سرخ شدن داشته باشند.

نکات اضافی

  • برای درست کردن این غذا در آرام پز همه مواد را به جز جعفری و پیازچه به همراه ۲ پیمانه آب داخل آرام پز روی حرارت بالا به مدت ۶ تا ۸ ساعت بپزید. اگر ابتدا سوسیس را داخل آرام پز سرخ کنید طعم بهتری به شما می‌دهند. در این روش نیازی به خیساندن لوبیا نیست.
  • می‌توان خورش را به مدت ۳ ماه در فریزر نگه داشت. برای مصرف دوباره شب قبل یا حتی دو روز برای مقدار زیاد، در یخچال بگذارید بماند تا یخ آن آب شود سپس گرم کنید.